REGULAMIN ZARZĄDU STOWARZYSZENIA "Tak dla POMOCY"

§ 1.

  1. Zarząd Stowarzyszenia "TAK dla POMOCY" zwany dalej Zarządem jest organem wykonawczo – zarządzającym Stowarzyszenia i działa na podstawie ustawy Prawo o stowarzyszeniach, Statutu Stowarzyszenia, Uchwał Walnego Zebrania i niniejszego Regulaminu.
  2. Siedzibą Zarządu mieści się przy ul. Stolarskiej 2 w Bydgoszczy.
  3. Regulamin określa zasady i tryb działania Zarządu.

§ 2.

  1. Zarząd zarządza majątkiem i sprawami Stowarzyszenia, kieruje całokształtem działalności Stowarzyszenia w okresie pomiędzy posiedzeniami Walnego Zebrania Członków oraz reprezentuje Stowarzyszenie w czynnościach sądowych i pozasądowych.
  2. Praca Zarządu opiera się na pracy społecznej jego członków.

§ 3.

  1. Skład oraz tryb powoływania i odwoływania Zarządu określa § 17 ust.1-3 Statutu Stowarzyszenia.
  2. Oświadczenia woli w sprawach majątkowych i innych wymagają do swojej ważności podpisu dwóch członków Zarządu w tym prezesa lub v-ce prezesa zgodnie z § 27 ust.1 Statutu Stowarzyszenia.
  3. Każdy członek Zarządu uprawniony jest do podejmowania samodzielnych decyzji w sprawach bieżących – według przydzielonego mu zakresu kompetencji. W razie sprzeciwu chociażby jednego członka Zarządu co do określonego sposobu prowadzenia sprawy lub organizowania działalności Stowarzyszenia, następuje wstrzymanie wykonania decyzji do czasu rozstrzygnięcia sprawy uchwałą Zarządu.

§ 4.

Do obowiązków Zarządu należy w szczególności:

  1. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
  2. występowanie z inicjatywą uchwałodawczą oraz opracowywanie projektów uchwał i regulaminów,
  3. opracowywanie i przedstawianie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdania ze swej działalności po zakończeniu roku obrachunkowego,
  4. prowadzenie spraw związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
  5. realizacja programu i celów Stowarzyszenia,
  6. określanie szczegółowych kierunków działania Zarządu oraz kompetencji poszczególnych członków Zarządu,
  7. opracowanie preliminarza budżetowego,
  8. podejmowanie uchwał w sprawach nabycia majątku ruchomego lub nieruchomego,
  9. ustalanie Regulaminu Zarządu i Regulaminu Biura Stowarzyszenia,
  10. organizowanie i prowadzenie działalności gospodarczej,
  11. ustalanie wysokości składek członkowskich i kontrolowanie ich opłacania,
  12. zawieranie porozumień o współpracy z organami administracji państwowej, samorządowej oraz innymi organizacjami krajowymi i zagranicznymi,
  13. powoływanie specjalistów z danej dziedziny, zespołów problemowych oraz określanie ich zadań,
  14. zarządzanie majątkiem i sprawami Stowarzyszenia oraz pełnienie swoich obowiązków ze starannością wymaganą w obrocie gospodarczym, finansowym, przy ścisłym przestrzeganiu przepisów prawa oraz postanowień Statutu i uchwał Walnego Zebrania Członków,
  15. udzielanie Komisji Rewizyjnej oraz Walnemu Zebraniu Członków wyczerpujących wyjaśnień wraz z przedstawieniem wszelkich dokumentów i innych materiałów dotyczących przedmiotu kontroli,
  16. wykonywanie zaleceń pokontrolnych Komisji Rewizyjnej,
  17. przedkładanie corocznie Walnemu Zebraniu Członków do rozpatrzenia i zatwierdzenia planu finansowo – ekonomicznego oraz programu działalności gospodarczej Stowarzyszenia.

§ 5.

Do kompetencji Zarządu należy w szczególności :

  1. w sprawach członkowskich:
    a) przyjmowanie członków zwyczajnych i wspierających Stowarzyszenia, na zasadach określonych w Statucie,
    b) przyjmowanie oświadczeń nowych członków o wstąpieniu do Stowarzyszenia,
    c) ustalanie zasad wspierania Stowarzyszenia przez członków wspierających,
    d) skreślanie z listy członków zwyczajnych i wspierających,
    e) składanie informacji Walnemu Zebraniu Członków o skreśleniu z listy członków Stowarzyszenia,
    f) wykluczanie członków zwyczajnych i wspierających,
  2. w sprawach Walnego Zebrania Członków :
    a) zwoływanie Walnego Zebrania Członków,
    b) przygotowanie organizacyjne Walnego Zebrania Członków,
    c) przygotowanie niezbędnych materiałów, projektów uchwał Walnego Zebrania Członków,
  3. w sprawach majątkowych:
    a) pozyskiwanie funduszy na działalność statutową Stowarzyszenia,
    b) inicjowanie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ustalonym w Statucie Stowarzyszenia.

§ 6.

  1. Prace Zarządu organizuje i pracom tym przewodniczy Prezes Zarządu.
  2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes z własnej inicjatywy albo na wniosek któregokolwiek z członków Zarządu. W razie złożenia wniosku o zwołanie posiedzenia przez członka Zarządu, Prezes zobowiązany jest zwołać posiedzenie w terminie nie dłuższym niż 3 dni.
  3. Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz na kwartał.
  4. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym :
    1) członkowie Komisji Rewizyjnej,
    2) przedstawiciele członków wspierających,
    3) goście zaproszeni przez Zarząd.
  5. Porządek obrad posiedzenia ustala Prezes lub zwołujący, uwzględniając wnioski złożone przez członków Zarządu. Wnioski członków Zarządu o umieszczenie poszczególnych spraw w porządku obrad wraz z projektami uchwał i innymi niezbędnymi materiałami, składane są do Biura Stowarzyszenia w terminie nie krótszym niż na trzy dni przed planowanym terminem posiedzenia.

§ 7.

  1. O dacie, godzinie, miejscu i porządku posiedzenia zawiadamia się wszystkich członków Zarządu za pośrednictwem Biura Stowarzyszenia, na trzy dni przed posiedzeniem.
  2. Z ważnych powodów posiedzenie może być zwołane bez zachowania trzydniowego terminu powiadomienia.
  3. Obecność na posiedzeniu Zarządu jego członków jest obowiązkowa. O niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu Zarządu należy powiadomić niezwłocznie zwołującego posiedzenie

§ 8.

  1. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes, a w razie jego nieobecności Wiceprezes lub inny wskazany przez Prezesa członek Zarządu, zwany dalej Przewodniczącym posiedzenia.
  2. Po otwarciu posiedzenia stwierdza się prawidłowość jego zwołania, a następnie przedstawia porządek obrad oraz protokół z poprzedniego posiedzenia Zarządu.
  3. W uzasadnionych przypadkach członek Zarządu może zgłosić wniosek o rozpatrzenie sprawy nie przewidzianej w porządku obrad lub o nierozpatrywanie danej sprawy objętej porządkiem obrad. Wnioski w tych sprawach podlegają głosowaniu.

§ 9.

  1. Zarząd głosuje jawnie.
  2. Głosowanie tajne zarządza się na żądanie zgłoszone przez któregokolwiek członka Zarządu.

§ 10.

  1. Zarząd podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał, z wyjątkiem uchwał o charakterze proceduralnym, które odnotowuje się w protokole z posiedzenia.
  2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Zarządu.
  3. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego posiedzenia.
  4. Każdy członek Zarządu, który w głosowaniu jawnym głosował przeciwko uchwale, może przy podpisywaniu protokółu zgłosić zdanie odrębne.

§ 11.

  1. Projekt uchwały Zarządu powinien zawierać w szczególności :
    1) tytuł uchwały,
    2) podstawę prawną uzasadniającą podjęcie uchwały,
    3) określenie zadań i w miarę możliwości środków na ich realizację,
    4) wskazanie osób odpowiedzialnych za wykonanie uchwały,
    5) termin wejścia w życie uchwały.
  2. Uchwały oznacza się numerem posiedzenia Zarządu, numerem uchwały według kolejności, wskazuje rok i datę jej podjęcia.
  3. Uchwały podpisuje Przewodniczący posiedzenia.

§ 12.

  1. Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół, który podpisują obecni na posiedzeniu członkowie Zarządu i protokolant.
  2. Posiedzenia Zarządu obsługuje Biuro Stowarzyszenia.
  3. Protokół zawiera w szczególności :
    1) datę posiedzenia,
    2) porządek posiedzenia,
    3) krótki opis przebiegu dyskusji,
    4) wyniki głosowań,
    5) numery i tytuły podjętych uchwał,
    6) zdania odrębne do podjętych uchwał,
    7) złożone do protokółu oświadczenia i wnioski.
    4.Do protokółu załącza się oryginały podjętych uchwał i listę obecności członków Zarządu.
    5.Członkowie Zarządu nieobecni na posiedzeniu przyjmują do wiadomości treść podjętych uchwał i ustaleń protokółu na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
    6. Rejestr uchwał i protokółów prowadzi Biuro Stowarzyszenia.

§ 13.

Członkom Zarządu przysługuje zwrot kosztów przejazdu, a także wydatków poniesionych w związku z realizacją wyznaczonych zadań.

§ 14.

  1. Sprawy dotyczące sposobu obradowania nie objęte niniejszym Regulaminem rozstrzyga Przewodniczący posiedzenia, zgodnie z postanowieniami Statutu i przyjętymi powszechnie zasadami obradowania.
  2. Zmiana niniejszego Regulaminu może nastąpić na wniosek co najmniej ¼ składu Zarządu.
  3. Zmiana Regulaminu następuje w formie uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia.

§ 15.

Regulamin Zarządu został uchwalony przez Walne Zebranie w dniu 21.05.2012 r. w Bydgoszczy i wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

Podpisy:

1. Prezes …………………

2. V-ce prezes …………………

3. Sekretarz …………………

4. Skarbnik …………………